Kdyby si majitel nenajel dodávkou na přední kolo, tahle e-koloběžka by se k nám nedostala. My bychom nevěděli, že má za 4 roky najeto skoro 10 000 km. V létě i v zimě. Dostává při tom dost zabrat, protože slouží při rozvozu reklamních letáků kdesi v Německu. Výkon 500W, max. rychlost 20km/h a aktivace akcelerátoru od 6km/h je dle tamní legislativy úplně v pořádku.
Koloběžku Kostka Twenty si u nás její majitel pořídil až jako druhý stroj. Ta první se pod ním doslova rozpadla a tak přišel na nápad, že potřebuje něco lepšího. Jeho živobytím je roznáška reklamních letáků a protože jeho regionem je venkov, je koloběžka pro tuto práci skvělým řešením. Díky ní znásobil svůj výkon, získal větší region a tím samozřejmě i mzdu.
Svojí práci má rád a tak jej napadlo, že rychlejším přesunem dokáže „svou trasu" zvládnout ještě rychleji a obrátil se na nás s prosbou o elektrifikaci. Na instalovaném nosiči Racktime Top-it přepravila koloběžka nespočetně tun papírových letáků. Až z té věty mrazí při pomyšlení na letáky ve schránce co hned putují do odpadu, nebo na podpal.
Koloběžka je neustále převážena v dodávce plné letáků a samozřejmě utrpí mnoho šrámů co nesouvisí se samotnou jízdou. Například když se na ni sesype štos letáků o váze 100kg, nebo když zachytíte displejem o dveře či poškodíte kabeláž motoru.
Ne nadarmo se říká, že v jednoduchosti je krása. Celý elektrický systém je ale konstruován velmi jednoduše a díky tomu se i snadno udržuje. Přiznaná kabeláž na rámu na někoho nepůsobí esteticky. Snadný přístup je ale výhodou. A to je u pracovní koloběžky (a nejen u ní) hodně důležité.
Průběžnou úržbu si majitel samozřejmě provádí sám. Utržený displej jednoduše omotá lepící kobercovou páskou, nebo ztrátu klíčku k baterii vyřešil odvrtáním zámku. Nejčastěji použitým spojovacím materiálem je jak vidíte elektrikářská páska tzv. binder. Těmi byla před naší opravou přichycena k rámu i lišta baterie utržená při nedobrovolném letu vzduchem.
Při jedné rozvážkové jízdě byla koloběžka zabavena Německou policií s podezřením na provoz nelegálního stroje. Takové zabavení není žádná legrace. Vystoupí policista ze služebního auta, naloží koloběžku do kufru. Jediné co vám zbyde je výzva k podání vysvětlení s udáním adresy příslušného oddělení.
Vyšlo najevo, že důvodem k zabavení nebyla jízda po chodníku, nebo jízda s elektropohonem. Ten hlavní problém byla koloběžka jako taková. Policista neznal totiž ani velkou koloběžku jako takovou a majitele podezíral z užívání nedovoleného dopravního prostředku.
Po cca měsící tahanic a předložení důkazů o splnění technických parametrů jako je max. rychlost, výkon a aktivace akcelerátoru až po rozjezdu zaplatil majitel pokutu 10,- Euro za chybějící osvětlení.
Když došlo na přejetí předního kola při couvání autem, přicestovala koloběžka na opravu do našeho servisu. Motor funguje jako nový. Stačilo tedy zkontrolovat a opravit prodřenou kabeláž a zaplést motor do nového ráfku.
Přejeme dalších 10 000 km tentokrát už bez nehody.
P.S. Elekrifikace koloběžek a jízdních kol provádíme již od roku 2014 a koloběžka Kostka Twenty s elektrosadou EVBIKE je jen jedna z několika set kusů provedených staveb v naší dílně. Některé z nich můžete vidět v naší neustále rostoucí galerii