UKÁZKY NAŠICH STAVEB

KOLOBĚŽKY

ELEKTROKOLOBĚŽKY

ELEKTROKOLA

JINÉ STAVBY

 

BAVÍME SE KOLOBĚHEM

 

 

 

 

Příběh koloběžky

4 roky a 10 000 km

....................................................

M-I-B-O GoodSpeed

Naše úpravy


....................................................

Elektrokoloběžky

naše přestavby

....................................................

Máte psa? Pak vám chybí už jen koloběžka

Nechte si poradit a koloběžky vyzkoušejte v našem Mushingovém centru

zde

....................................................

Koloběžka s dětskou sedačkou

Jak si nejlépe vybrat koloběžku s dětskou sedačkou?

Přečtěte si v našem blogu

....................................................

Koloběžka do terénu

Dá se s koloběžkou jezdit v terénu? Je vůbec vhodné s koloběžkou do terénu jezdit?

zde


....................................................

 

Projeli jsme Peklem

Peklo severu je druhé jméno slavného francouzského závodu Paris-Roubaix. Jak jsme jej zdolali na koloběžkách se dočtete na našem blogu

....................................................

Elektrokoloběžky v praxi

Zabýváme koloběžkou také jako dopravním prostředkem. Součástí tohoto projektu jsou i elektrifikace. Jakě jmáme zkušenosti z reálného provozu se dočtete v našem blogu.


....................................................

 

Elektrická koloběžka? Proč ne.

Pokud patříte mezi ty, kterým to moc neběhá a přesto si chcete užít větru ve vlasech ze stupátka koloběžky, máme pro vás malý tip.

 

....................................................

500 mil na koloběžce


Příběh elektrokoloběžky

Kdyby si majitel nenajel dodávkou na přední kolo, tahle e-koloběžka by se k nám nedostala. My bychom nevěděli, že má za 4 roky najeto skoro 10 000 km. V létě i v zimě. Dostává při tom dost zabrat, protože slouží při rozvozu reklamních letáků kdesi v Německu. Výkon 500W, max. rychlost 20km/h a aktivace akcelerátoru od 6km/h je dle tamní legislativy úplně v pořádku.

Koloběžku Kostka Twenty si u nás její majitel pořídil až jako druhý stroj. Ta první se pod ním doslova rozpadla a tak přišel na nápad, že potřebuje něco lepšího. Jeho živobytím je roznáška reklamních letáků a protože jeho regionem je venkov, je koloběžka pro tuto práci skvělým řešením. Díky ní znásobil svůj výkon, získal větší region a tím samozřejmě i mzdu.

Svojí práci má rád a tak jej napadlo, že rychlejším přesunem dokáže „svou trasu" zvládnout ještě rychleji a obrátil se na nás s prosbou o elektrifikaci. Na instalovaném nosiči Racktime Top-it přepravila koloběžka nespočetně tun papírových letáků. Až z té věty mrazí při pomyšlení na letáky ve schránce co hned putují do odpadu, nebo na podpal.

Koloběžka je neustále převážena v dodávce plné letáků a samozřejmě utrpí mnoho šrámů co nesouvisí se samotnou jízdou. Například když se na ni sesype štos letáků o váze 100kg, nebo když zachytíte displejem o dveře či poškodíte kabeláž motoru.

Ne nadarmo se říká, že v jednoduchosti je krása. Celý elektrický systém je ale konstruován velmi jednoduše a díky tomu se i snadno udržuje. Přiznaná kabeláž na rámu na někoho nepůsobí esteticky. Snadný přístup je ale výhodou. A to je u pracovní koloběžky (a nejen u ní) hodně důležité.

Průběžnou úržbu si majitel samozřejmě provádí sám. Utržený displej jednoduše omotá lepící kobercovou páskou, nebo ztrátu klíčku k baterii vyřešil odvrtáním zámku. Nejčastěji použitým spojovacím materiálem je jak vidíte elektrikářská páska tzv. binder. Těmi byla před naší opravou přichycena k rámu i lišta baterie utržená při nedobrovolném letu vzduchem.

Při jedné rozvážkové jízdě byla koloběžka zabavena Německou policií s podezřením na provoz nelegálního stroje. Takové zabavení není žádná legrace. Vystoupí policista ze služebního auta, naloží koloběžku do kufru. Jediné co vám zbyde je výzva k podání vysvětlení s udáním adresy příslušného oddělení.

Vyšlo najevo, že důvodem k zabavení nebyla jízda po chodníku, nebo jízda s elektropohonem. Ten hlavní problém byla koloběžka jako taková. Policista neznal totiž ani velkou koloběžku jako takovou a majitele podezíral z užívání nedovoleného dopravního prostředku.

Po cca měsící tahanic a předložení důkazů o splnění technických parametrů jako je max. rychlost, výkon a aktivace akcelerátoru až po rozjezdu zaplatil majitel pokutu 10,- Euro za chybějící osvětlení.

Když došlo na přejetí předního kola při couvání autem, přicestovala koloběžka na opravu do našeho servisu. Motor funguje jako nový. Stačilo tedy zkontrolovat a opravit prodřenou kabeláž a zaplést motor do nového ráfku.

Přejeme dalších 10 000 km tentokrát už bez nehody.

P.S. Elekrifikace koloběžek a jízdních kol provádíme již od roku 2014 a koloběžka Kostka Twenty s elektrosadou EVBIKE je jen jedna z několika set kusů provedených staveb v naší dílně. Některé z nich můžete vidět v naší neustále rostoucí galerii